Megtévesztő honlap támad
Továbbra is támad a csodamódszert kínáló nyelvtanfolyamos weboldal – a Lingfluenttel garantáltan futhat a pénze után!
2016. június 13. hétfő 16:12 - HírExtra
„A Ling Fluenttel való tanulás olyan, mintha felinstallálnánk egy nyelvprogramot az agyunkban.” – így üzen a fogyasztóknak az a weboldal, amely nem kevesebbet ígér, mint hogy naponta 30 percet kell csak használni a kapott nyelvkártyákat és négy hét múlva szabatosan tudnak beszélni bármilyen, általuk választott idegen nyelven - mindezt közel 18.000 Ft-ért cserébe. A Szövetség a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordul a fogyasztók érdekében tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt.
Lingfluent.hu; lingfluent.com, modernmodszer.eu, hu.ling-fluent.com – a Ling Fluent módszert hirdető vállalkozás egy sor különböző bejegyzett domain címen hirdeti a szolgáltatásait, számos megtévesztő információt közölve a fogyasztókkal. Az interneten fellelhető adatok szerint az átveréssel mind a média, mind pedig az internetes fórumok is foglalkoztak már, mégis egyre újabb és újabb, negatív tartalommal bíró bejegyzések születnek a megkárosított fogyasztóktól.
Az oldalon fellelhető információk többek között olyan állításokat tartalmaznak, mint például, hogy „már 25.000 magyar hagyta abba a hatástalan, hagyományos módszerekkel történő nyelvtanulást és kezdte el a módszer használatát” és azt ígéri, használatával az „agyban nyelvészeti sémák alakulnak ki.” Egyúttal azt is állítja, hogy „a magyarok 87%-a időt és pénzt spórolt meg az interaktív Ling Fluent kártyák bővített változatának megvásárlásával.”
Annak ellenére kötnek a fogyasztók szerződést az üzemeltető vállalkozással és fizetnek ki több tízezer forintokat, hogy az szinte semmilyen információt nem ad magáról. Állandó kapcsolattartásra egy telefon és egy e-mail cím szolgál, postacím és konkrét cégnév, általános szerződési feltételek sehol, mindössze ez a sokat sejtető megnevezés található a megrendelésről kapott e-mailben: Learning Services Limited, Gibraltar. Ugyanakkor természetesen a megrendelés megerősítéséhez szükség van az internetes átutalásra. Hiába kap tehát előzőleg a fogyasztó olyan tájékoztatást, hogy Magyarországon lehetőség van az utánvéttel történő fizetésre, mégis rögtön online fizetési felületre irányítja át a webcím.
Az oldal tehát tipikus példája annak, hogy nem szabad felelőtlenül szerződéseket megkötni az interneten és egészséges gyanakvással kell kezelni azokat a webcímeket, amelyek szinte alig árulnak el információt a szolgáltatást kínáló vállalkozásról. Hiába ugyanis az interneten fellelhető negatív tartalmú és rossz tapasztalatokról árulkodó bejegyzések, a fogyasztók még mindig vakon megbíznak a közölt információkban. Ez után azt tapasztalják, hogy például rövid időn belül kétszer is levonták az átutalt pénzt a számlájukról és az e-mailekre pedig egyáltalán nem kaptak választ. A kifizetett összeget pedig többen vissza sem kapták vagy csak nagy nehézségek árán.
Mindezek mellett olyan tájékoztatás szerepel a honlapon, amellyel azonnali vásárlásra buzdítják a fogyasztókat, mert az azonnali megrendeléssel közel 11.000 Ft-ot spórolnak és ez a cég állítása szerint már másnap nem lesz elérhető. Továbbá olyan megkérdőjelezhető díjak logói is feltüntetésre kerültek, amelyek azt állítják, hogy többek között az alábbi címekkel és ajánlólevelekkel rendelkezik a webcím: „2015 Best Online Platform” („2015 Legjobb Online Platformja”), „Awards of internet users 2015” („Internet felhasználók díja 2015), stb.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége az ügyben haladéktalanul a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordul tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt, a fogyasztók figyelmét pedig felhívja arra, hogy tartózkodjanak a vállalkozással való szerződéskötéstől!