A Financial Times londoni gazdasági napilap csütörtöki beszámolója szerint a General Electric, a Unilever és az Airbus nagy-britanniai részlegeinek vezetői közös levélben hívták fel a figyelmet arra, hogy a Brexit-párti kampány irányítói "propagandacélokból" szerepeltették a három vállalat nevét és logóját a választókhoz eljuttatott kampányanyagokban, azt sugallva, hogy e cégek Nagy-Britannia távozását szeretnék az EU-ból.
Paul Polman, a Unilever nagy-britanniai érdekeltségének vezérigazgatója, Mark Elborne, GE és Paul Kahn, az Airbus brit részlegének vezetője leszögezi: cégeik álláspontja az, hogy Nagy-Britanniának az Európai Unióban kell maradnia a munkahelyek védelme és a jövőbeni beruházások biztosítása végett.
A három cégvezető levele szerint a Brexit-kampánycsoport rosszhiszemű módon megtévesztő tájékoztatást juttatott el a brit választókhoz, ráadásul közpénzekkel is visszaélt, mivel a szórólapok elkészítésének és eljuttatásának költségeit a kampányhoz járó költségvetési forrásokból finanszírozta.
A Toyota, amelynek neve és logója szintén szerepelt a Brexit-csoport kampánykiadványain, külön közleményben hangsúlyozta, hogy szintén a további brit EU-tagságot pártolja. A japán autóipari csoport nagy-britanniai részlege ugyancsak jogi ellenlépéseket helyezett kilátásba.
A brit gazdaságban honos óriásvállalatok zöme Nagy-Britannia EU-tagságának fenntartását szeretné.
Nemrégiben a legnagyobb európai vállalatok, köztük a Mol vezetői közös felhívásban adtak hangot annak a véleményüknek, hogy Nagy-Britannia és az Európai Unió is meggyengülne, ha a jövő csütörtöki népszavazás eredményeként Nagy-Britannia távozna az unióból.
A felhívást, amely a Financial Timesban jelent meg, 51 nagyvállalati vezető írta alá, köztük Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója. Az aláírók között szerepeltek olyan óriásvállalatok első számú vezetői is, mint a Vodafone, a Royal Dutch Shell, a BASF, a Nestlé, a BMW, a Rolls-Royce, a Deutsche Telekom, az Ericsson, a Siemens, a Volvo, a BP, az ABB és az E.ON.