Az Eximbank középtávú stratégiájában azt tűzte maga elé, hogy valamely termékével 2021-re az exportképes magyar vállalkozások felét elérje - jelentette be Urbán Zoltán, a pénzintézet vezérigazgatója pénteken Pécsen.
2017. december 2. szombat 16:33 - HírExtra
A Magyar export napja elnevezésű roadshow utolsó állomásán elmondta, termékeivel az Exim azokat a kis- és közepes vállalkozásokat (kkv) célozza meg, amelyek árbevételén belül az export aránya meghaladja a 10 százalékot. Felméréseik szerint 10-12 ezer ilyen magyar kkv működik. 2015 óta az Exim megduplázta a kkv-szektorba tartozó ügyfelei számát, amely év végére eléri az 1200-at. A magyar export 17 százalékát a kkv-k adják, ahol a munkavállalók 70 százalékát foglalkoztatják - érzékeltette Urbán Zoltán.
Urbán Zoltán hozzátette, hogy az Exim belföldi hitelprogramjai is a külpiaci versenyképességére készítik fel ügyfeleiket. 2017 első három negyedévében az Eximbank mintegy 256,71 milliárd forintnyi hitelt folyósított, amellyel 134,14 milliárd forintnyi többlet export és 27,23 milliárd forintnyi belföldi többlettermelés megvalósulását támogatta. Urbán Zoltán kitért arra is, hogy exportfinanszírozó tevékenységük nyomán ügyfeleik 89 országba tudják külkereskedelmüket bonyolítani, biztosítói üzletáguk 37 országra nyújt kockázatátvállalást.