60 miliárd feletti a magyar TV-s reklámbevétel
Túllépte a 60 milliárd forintos határt tavaly a hazai televíziós reklámbevételek összege – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY elemzéséből. Változatlanul a reklámspotok határozzák meg a szektort, amelyben egyre nagyobb arányt képviselnek a versenypiaci szereplők az állami hirdetésekkel szemben.
2019. február 28. csütörtök 09:23 - HírExtra
Tovább nőttek a reklámbevételek 2018-ban az előző évhez képest – mutat rá a MEME és az EY 14. alkalommal kiadott jelentése. A bővülés mértéke elérte az 510 millió forintot, ami 1 százalékos erősödést jelent. A reklámtorta nagysága 60,7 milliárd forintot tett ki, amely tartalmazza a klasszikus televíziós hirdetéseket (spot) és minden egyéb reklámértékkel bíró megjelenést is, mint például a termékelhelyezés vagy a műsorszponzoráció (non-spot).
„Az elmúlt három évben, lassuló növekedés mellett, összesen több mint 17 százalékkal bővült a televíziós reklámköltések piaca. Míg a piaci hirdetésekből származó bevételek emelkedtek, addig az állami reklámköltések láthatóan visszaestek" – mondta el Kovács Krisztián, a MEME elnöke.
Az állami megbízások a televíziós reklámköltések 11 százalékát tették ki 6,9 milliárd forint értékben, ami 7 százalékos csökkenést jelent a 2017-es összeghez viszonyítva. Mindeközben a versenypiaci hirdetésekből származó bevételek 2 százalékkal növekedtek és megközelítették az 53,8 milliárd forintot.
„A szektort a tavalyi évben is a klasszikus spotokból származó bevételek uralták. Ezek a költések tették ki a csatornák reklámbevételeinek 94 százalékát, közel 57 milliárd forintot. A non-spot jellegű bevételek idén 9 százalékkal, 3,7 milliárd forintra emelkedtek, és egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetők marketing stratégiájában” – tette hozzá Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
Forrás: Noguchi