Az egyterű, minivan, van, mpv, monospace és hasonló nevekkel illetik a nagy belterű, sík padlójú, mozgatható ülésekkel ellátott autókat. A Ford ezen a téren régi motoros: a Ford Galaxy első generációja 1995-ben lépett színre. Ahhoz képest, hogy anno milyen népszerű volt ez az autófajta, mára szinte kihalásra ítéltetett. Az oka, hogy az emelt hasmagasságú, terepjárószerű járművek rendkívül népszerűek, ezért az egyterűek nagy része utód nélkül szűnik meg.
Azért akadnak kivételek, mert a 2015-ben debütált Galaxy és S-Max a korszerűsítéseknek köszönhetően egész szép eladási számokat produkálnak. Ebben a kihalásra ítélt szegmensben az S-Max 125 ezer, a Galaxy pedig 69 ezer példányban fogyott, úgy, hogy tavaly januártól novemberig 9 százalékot nőttek az S-Max eladásai, az előző év azonos időszakához képest.
Ezt a piacot azért nem érdemes ”elengednie” a Fordnak, mert az egyterűeket általában alaposan felextrázva vásárolják. A másik érv mellettük, hogy a nagyobb családok, baráti társaságok ennél kényelmesebb, kényeztetőbb és praktikusabb helyváltoztatási eszközt nem találnak a piacon. Ez az ideális utazóautó számukra.
A legfőbb változtatás az egyterűek hajtásláncát érintette, a motortérbe bekerült a takarékos üzemre kifejlesztett, Atkinson rendszerű 2,5 literes négyhengeres. És persze a lényeg: az öntöltő hibrid rendszer. Ez a technika 200 lóerős összteljesítményt, 210 Nm nyomatékot, kifinomult és tiszta üzemet biztosít. Előnye még, hogy a töltéssel nem kell foglalkoznia a vezetőnek.
A valenciai üzemben nemrég hajtottak végre egy 42 millió euróba kerülő fejlesztést. Ebből a pénzből az új akkumulátor üzem is elkészült, amely ellátja lítium-ion akkukkal a jövőre piacra kerülő egyterű hibrideket is.
A hagyományos modelleknél kifinomultabb működésű öntöltő hibrid egyterűek a piac legizgalmasabb modelljeivé váltak és szinte konkurencia nélküliek. Ez a villamosítás is annak a nagyszabású zöld programnak a része, amit a Ford elkezdett, ugyanis 2020-ban, 14-féle, kisebb-nagyobb mértékben elektromos rásegítést kapó modell jelenik meg a márka kínálatában.
Az egyterűek praktikusságáról annyit, hogy az öt és hétüléses kivitelben is elérhető autók tisztességes raktérrel rendelkeznek. Az igazán durva számokat akkor produkálják, ha csak az első két ülést használják: a kisebb S-Max 2200 liternyi teret kínál a csomagoknak, a nagyobb modellnél ez az érték már 2330 liter, azaz 2,3 köbméter!