Megjelenési beállítások
A jobb webáruházmotoroknál sablonokból lehet kiválasztani a legtetszetősebb megjelenést, amely már tartalmaz egy sor beállítást. A sablon mellé választani kell színeket vagy színsémát is. A színeknek harmóniában kell lenniük a vállalkozás és a márka logójával, arculatával, a többi reklámanyaggal. A beállítások később módosíthatók. A globális kinézeten kívül meg kell határozni a különböző típusú, például termékkategória, terméklista, termékrészletek aloldalak kinézetét is. Ezek is általában néhány kattintással testre szabhatóak.
A profi webshop szoftvereknél - mint például az Unas rendszere - lehetőség van egyedi arculati elemek hozzáadására, ilyenek például a bannerek, fotók. Alapkövetelmény, hogy a webáruház logóját le lehessen saját logóra cserélni, és ezt az első lépések között meg is kell tenni.
Alapbeállítások
Webáruház bérlés esetén az alapbeállításokat általában alapértelmezett értékekre állítva megkapjuk, legtöbb esetben ezek a beállítások megfelelőek és nem kell hozzájuk nyúlni, mégis érdemes legalább áttekinteni ezeket a beállításokat, hogy szükség esetén tudjuk, hová kell nyúlni.
Fizetési beállítások
A modern webáruházak nem nélkülözhetik a bankkártyás fizetési lehetőségeket, de más fizetési módokat is lehet a webshopba integrálni, mint például az átutalás és az utánvét. Ezeket mindenképpen át kell nézni és a vállalkozás jellegének és számviteli rendjének megfelelően paraméterezni. A bankkártyás fizetési lehetőség bár ma már alapkövetelmény, nincs alapértelmezettként beállítva, mivel ezen fizetési módnál külön megállapodást kell kötni a pénzügyi szolgáltató partnerrel.
Szállítási beállítások
Az online kereskedelem fejlődésével a szállítási módok is bővülnek, így a webáruház platformnak is követnie kell a lehetőségeket. Egyre több automata csomagpont jön létre, a futárszolgálatok is versengenek egymással, és a postai szolgáltatások is sokat fejlődtek az utóbbi években. Nagyon fontos ezeknél a tömeg, a terjedelem és a szolgáltatói szállítási díjak helyes beállítása.
Minden egyes szállítási módhoz be kell állítani azt a szállítási díjat, amelyet a vásárló fog fizetni. Lehet össztömeg, összérték alapján meghatározni, sőt a webáruházaknál bevett szokás, hogy egy bizonyos értékhatár felett a szállítás díjmentes, így ezt a küszöböt is be kell tudni állítani. A nagyobb fuvarozó partnereket érdemes integrálni a rendszerbe.