Míg az egyetemeken hangzatos előadásokon oktatják, kiből lehet sikeres vállalkozó, addig az SR-Marketing szakemberei inkább azt mutatják meg, hogyan lehetsz sikeres vállalkozó!
Hogy mi a siker? Hát igen, mindenkinek más.
Neked lehet az, hogy üzemeltess egy webshopot, a volt kollégádnak viszont az, hogy végre lefordíthasson egy szépirodalmi könyvet is, a szomszéd Ferinek pedig az, hogy minél többen ajánlják őt a helyi csoportban, amikor valaki megbízható villanyszerelőt keres.
És itt dől meg az egyetemi tananyag: mindegyik vállalkozó, de sikerességéhez mindegyiknek más tulajdonság, képesség, készség kell. Egy valami van, ami közös bennük: az ötlet!
Indulnál már, de merre lépj?
Ha azt érzed, hogy a jelenlegi munkád nem elégít ki, ha rendszeresen nem úgy térsz nyugovóra, hogy ez a mai is egy klassz és sikeres nap volt, akkor valóban ideje ötletelni.
Míg egy-két évtizeddel ezelőtt csak úgy tudtál bármibe fogni, hogy kellett egy tetemes tőke, addig ma már az esetek döntő többségében bőven elég, ha van egy szuper ötleted, a többi meg majd jön magától!
Ha ötleteket keresel, akkor mindenképp önvizsgálattal kezdd: mi az, amihez értesz, mi az, amit szeretsz csinálni? Ezek közül szerinted mire van kereslet?
Ha megvan az ötlet, feltétlenül kezdj alapos piackutatásba, és ne engedd meg magadnak azt a luxust, hogy nem készítesz üzleti stratégiát. Vedd magad komolyan, mert ha te nem teszed, mások sem fognak!
Valósítsd meg önmagad!
Tele a padlás a hangzatos frázisokkal, amelyeket gigapozitív életvezetési tanácsadók üvöltenek teltház előtt a mikrofonba, de őszintén, abból nem fogsz tudni sikeres vállalkozást felépíteni.
Ettől persze nem mondjuk azt, hogy ragadj bele a mókuskerékbe, sőt! Szállj ki belőle, de hogy kint is tudj maradni, ahhoz gondos tervezésre van szükség.
Legyen szó akár fizikai, akár szellemi munkáról, akár webshop-üzemeltetésről, akár kézműves tevékenységről, rendkívül fontos, hogy ne érzelmek, hanem észérvek, azaz leginkább számok alapján döntsünk.
Ha úgy érzed, megvan a fantasztikus webshop ötlet, de még némi átdolgozást igényel, vedd igénybe az SR-Marketing szakértőinek tudását és tapasztalatát!
Nem minden arany, ami fénylik!
Szándékosan nem hallelujázva köszönünk el! Fontos, hogy mindkét lábad a talajon legyen: attól, hogy a párod vagy épp a legjobb barátod lehidal az ötlettől, közel sem biztos, hogy az jó! Épp ezért fontos, hogy olyan emberek véleményét is kikérd, akiket nem fűtenek irántad érzett érzelmek, és tudnak higgadtan, a tényekre szorítkozva gondolkozni.
Hidd el, egy nap hálás leszel ezért a tanácsért! Addig is marad az ötletelés, a tervezés és a stratégiaalkotás! Ne késlekedj, nincs vesztegetnivaló időd!