„Hazánk legismertebb vitorlásversenyén több, mint 30 különböző kategóriában mérhetik össze tudásukat a vitorlázók. A sportolók motivációja a táv teljesítésében más és más, de közös bennük a sportágunk és a természet iránt érzett tisztelt, elkötelezettség. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a Kékszalag Nagydíjon a történelmi múlttal rendelkező klasszikus hajóktól, egészen a legkorszerűbb technológiákkal rendelkező vitorlásokon át, mindenki egyaránt képviseltesse magát. A tókerülő versenyére való felkészüléshez elengedhetetlenek az újítások, melyeknek köszönhetően a hazai hajóipar folyamatosan fejlődik az elkötelezett innovátorok és fejlesztők révén. Szeretném megköszönni támogatóinknak, hogy mellettünk állnak és támogatják a Szövetség munkáját” - nyitotta meg a sajtótájékoztatót Haranghy Csaba, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.
„Az 55. Kékszalagon nagyon izgalmas versenyt várunk. A digitális technológia, a felkészültség és a jó döntések egyaránt nagy szerepet játszanak a győzelemben, a végeredmény akár az utolsó percekben is változhat. A Raiffeisen Bank örömmel támogatja a Kékszalagot, hiszen értékeink közösek, bankként mi is innovatív, digitális megoldásokkal járulunk hozzá ügyfeleink pénzügyi sikereihez” – mondta Zolnai György, a Raiffeisen Bank Zrt. vezérigazgatója.
„A hagyományokhoz híven idén júliusban is visszatér Balatonfüredre az Audi, az 55. Kékszalag fő mobilitási partnereként. Márkánk nem csupán támogatóként szerepel a sportág ünnepévé vált versenyen, hanem aktív közreműködőként számos programelemmel is színesítjük a rajtnak otthont adó Balatonfüred vitorlás forgatagát” – nyilatkozta Zakariás Fruzsina, az AUDI márkaigazgatója.
Zakariás Fruzsina elmondta, hogy a Vitorlás téren ebben az évben is megtekinthetők lesznek az Audi legfrissebb modelljei, köztük a vadonatúj, teljesen elektromos meghajtású Audi Q8 e-tron is. Kiemelte azt is, hogy idén is megrendezik a látványos Audi Speed Challenge gyorsasági versenyt. Erre a Nagydíj második napján, péntek délután kerül sor, a balatonfüredi móló előtti vízterületen, ahol a leggyorsabb katamaránok mérik össze tudásukat, amit a nézők szinte testközelből nézhetnek meg.
„A Herendi Porcelánmanufaktúra hosszú évek óta együttműködő partnere a Kékszalag vitorlásversenynek. Idei évben is egy új kreatív mintával készültünk, utalva Herend innovatív gondolkodására. Az idei díjon az elvékonyodó kék szalag, mint a Balaton vizének szinonimája jelenik meg a motívumban, és ennek a hullámként funkcionáló kék szalagnak a szárnyán található a klasszikus, kék Apponyi mintával dekorált vitorlás hajó, amint az élre tör. A háttérben szálló madarak sziluettje még inkább kiemeli a nagy vízfelület jelenlétét. A 24 karátos matt arannyal történő festés tovább nemesíti a trófeát. – mondta el Dr. Simon Attila a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.
„Az idei Kékszalag tökéletesen példázza, hogy a digitalizációnak minden területen helye van. A Magyar Telekom 5G Campus Network megoldás segítségével szinte teljes egészében valós időben lesz élvezhető a közvetítés. Magyarországon először valósul meg sportverseny-közvetítés ilyen technológiával, ezzel pedig már nem csak a hajókon versenyzők kiváltsága lesz a valós idejű élmény, hanem ezt az életérzést elvisszük a szurkolók számára is a Balaton partjára, vagy akár az otthonokba. - árulta el Pádár Péter, a Magyar Telekom a MID Középvállalati- és közigazgatási divízió igazgatója.
„A vitorlázásban szeretnénk hosszabb távon jelen lenni, ahogy eddig is tettük, ez mind az MVSZ-szel való együttműködésre is értendő, mind pedig vitorlás egységekkel kötött szponzori támogatásra is. Ez a márka itthon és világszerte az egyik legismertebb brand, ha a vitorlás divatról, ruházatról van szó. Cégcsoportunk 2022-ben lett a márka regionális disztribútora. Tavaly egy kisebb szponzorációval már jelen voltunk a Kékszalag körül, de a mostani megállapodás méltóképpen hozza vissza a Nautica nevét a hazai vitorlázás közegébe” - mondta Kun Álmos, a Dockyard marketing vezetője.
„Immár harmadik éve hirdetjük meg a Kékszalag KPMG Fair Play-díjat, mert töretlenül hiszünk abban, hogy az igazi verseny szellemiségének alapja az integritás, a bizalom és az együttműködés. Idén is azt a személyt vagy csapatot ismerjük el a díjjal, aki megmutatja, hogy verseny közben sem feledkezhetünk el egymás segítéséről és a tiszteletről” – mondta Rózsai Rezső, a KPMG magyarországi vezérigazgatója.