A kínai MG, a BYD és a Chery idén tárgyalásokat folytatott a mexikói hatóságokkal gyárak építésének helyszíneiről, emellett egy másik kínai cég 12 milliárd dolláros akkumulátorgyár építését tervezi Mexikóban.
A SAIC tulajdonában lévő MG 1,5-2 milliárd dollárt tervez költeni egy mexikói üzem építésére, a BYD pedig az első szakaszban több százmillió dollárt kíván befektetni.
Jelenleg a kínai autók adják az összes mexikói autóeladás mintegy 20 százalékát, míg hat éve ez gyakorlatilag nulla volt.
Az Egyesült Államok arra törekszik, hogy kiiktassa a kínai alkatrészeket saját ellátási láncaikból, és a tavaly elfogadott inflációcsökkentési törvény részeként szigorú korlátozásokat vezetett be ezek használatára vonatkozóan. Az amerikai kormányzat attól tart, hogy a kínai vállalatok képesek lesznek megkerülni a korlátozásokat azáltal, hogy Mexikóban gyártanak termékeket, és olcsóbb elektromos járművekkel árasztják el az amerikai piacot.
Az amerikai kormányzati illetékesek ezért mexikói kollégáikkal való megbeszéléseik során aggodalmukat fejezték ki a kínai befektetésekkel kapcsolatban.
Mexikó Latin-Amerikai második legnagyobb gazdasága, egyben a világ hetedik legnagyobb autógyártója.