Erre kell készülni, ha elromlik az ülésfűtés…
Még az Autompláza Kft. kitűnő minőségű ülésfűtése is bemondhatja előbb vagy utóbb az unalmast. A példa kedvéért vegyük végig, hogy mit kell tenni egy Citroen C4 bőrös, háttámlamonitorral rendelkező, motoros mozgatással felvértezett ülése esetén!
Először is ki kell szerelni az ülést. Bizonyos esetekben ez nem is olyan bonyolult feladat, feltéve, ha csak néhány csavar rögzíti a karosszériához. Motoros ülés esetén az akkumulátorsarut nem szabad lekapni, hiszen így képtelenség lenne mozgatni az ülést. Pedig ha az ülésfűtés javítására kerül sor, akkor ez elengedhetetlen, hiszen nem csak mozgatni kell, hanem ki is kell szerelni.
A csavarok kivételét követően, ha beállítottuk az üléssínt optimális pozícióba, akkor már levehetjük az akku saruját. Ezt követően szabad csak széthúzni az ülés elektromos csatlakozását. Ügyeljünk arra, hogy amikor kivesszük az ülést, ne tegyünk kárt sem az ajtó kárpitjában, sem pedig a B oszlop borításában.
Mik a következő lépések?
Ha az ülést óvatosan kivettük, akkor szét is szerelhetjük. Távolítsuk el a fejtámlát, ez lesz a legegyszerűbb tennivaló. A háttámla panelje esetében rögtön felvetődik kérdésként, hogy melyik oldalon célszerű hozzálátni a bontáshoz. Praktikus, ha a tetején kezdjük úgy, hogy a monitort kihajlítjuk kissé.
Ezt követően kelleni fog egy hosszabb csavarhúzó, amivel be lehet nyúlni a jobb és a bal oldalon a műanyag burkolat mellé. Ekkor kipattinthatóvá válnak a biztosító fülek, amelyek a háttámlát rögzítik. Lefelé van még két ilyen fül.
A támla lekerülését követően hozzáférhetővé válik az ülésfűtés elektronikája, ami a háttámla aljában foglal helyet. Az ülésfűtés elektronikájára három csatlakozó megy: egy a háttámlába, egy az ülőfelület irányába, egy pedig a bemenő áram és a kapcsoló csatlakozója. Célszerű ezen a ponton megmérni a fűtőlapok ellenállását, így kideríthető, hogy van-e szakadás.
Nézzünk egy konkrét példát szakadásra!
Tegyük fel, hogy a háttámla fűtőlapjában van szakadás. Ezt természetesen szét kell szedni. A háttámla akkor szerelhető le, ha előbb eltávolítjuk a könyöktámaszt. Amennyiben ezt is megtesszük, akkor lekerül a háttámla bőrrel bevont szivacs része. Az ülésfűtés fűtőlapja a szivacs és a bőrkárpit között található.
Ha szétszedjük, akkor minden bizonnyal fény derül rá, hogy hol a szakadás a fűtőszálban. Ezt egy forrasztópákával könnyen orvosolni lehet. A biztonság kedvéért és a további bonyodalmak elkerülése érdekében mindenképpen javasolt multiméterrel ellenőrizni, hogy megszűnt-e a forrasztás hatására a szakadás. Amennyiben minden stimmel, akkor csak össze kell szerelni az ülést, és vissza lehet tenni a helyére.