2025. április 1. - Hugó

Hazánkban még kevésbé ismert a páciensélmény-tervezés

A magyar egészségügyben rengeteg a probléma, talán be sem kell mutatnunk a legtöbbet, hiszen mindannyian találkoztunk már hosszabb várakozási idővel, nem kifejezetten betegközpontú kommunikációval, meglehet, hogy pont egy kiszolgáltatott helyzetben, ami örökre negatív élményként égett az elménkbe.
2025. március 26. szerda 16:54 - HírExtra

Külföldön már jó ideje nagyobb hangsúlyt fektetnek a páciensélmény-tervezésre, hiszen felismerték, hogy egy-egy elégedetlen beteg rengeteg pénzbe kerül, amit megfelelő módszerekkel minimalizálhatnánk.

A jó hírünk viszont, hogy megbízhatunk kifejezetten egészségügyi marketingre specializálódott, lelkiismeretes szakértőket, mint amilyen a FutureManagement online marketingügynökség is.

Mit jelent a páciens-élmény tervezése?

Ennek tulajdonképpen az az alapja, hogy még azelőtt megértsük a betegek igényeit, mielőtt felkeresnék a rendelőnket, magánpraxisunkat. Vagyis olyan szolgáltatást kell számukra kínálni, amilyenre éppen vágynak. Amennyiben erre nem figyelünk, nem lesznek 100%-osan megelégedve és legközelebb másik szolgáltatót vesznek igénybe.

Mi ezzel a probléma? Komoly egészségügyi kockázatai is lehetnek, ha például nem fejezi be a kezeléssorozatot, ebből a megvilágításból szemlélve, tehát a kár nem csupán gazdasági, a mi közös érdekünk társadalmi szinten, hogy mindezt kellő komolysággal kezeljük, sőt, meg is előzzük az ilyen eseteket. 

Elkerülhetők az anyagi veszteségek?

Egy-egy lemondott időpont komoly anyagi veszteség a cég számára, nem beszélve arról, ha a páciens nyilvánosan is kifejezi az elégedetlenségét, esetleg rossz hírét kelti az adott egészségügyi vállalatnak. 

Mi lehet a megoldás? Ahogyan külföldön már régóta központi kérdés a páciensélmény-tervezés, úgy hazánkban is nagyobb fókuszt kellene helyezni rá. A lemondott időpontok mögötti okokat is érdemes feltárni, elemezni a beteg életutat. 

Sajnos Magyarországon jelenleg kevés intézmény fordít erre figyelmet, pedig nagymértékben javítható a páciensélmény, méghozzá tudományos módszerekkel. Az adatalapú követés szükséges ahhoz, hogy valóban feltérképezzük a probléma forrását, és amint ez megtörtént, máris újratervezhetjük, optimalizálhatjuk a folyamatokat a jobb élmény érdekében.

Több változtatásra is szükség lehet!

Előfordulhat, hogy már egy egyszerű kommunikációs tréning segít, de olykor az egész rendelő összképének, hangulatának átalakítása is indokolttá válhat.

Sajnos az a tapasztalat, hogy bár sokan úgy vélik, pontosan ismerik a betegek igényeit, a valóságban még sincs így. Hiszen egy páciensnek jóval komplexebb elvárásai lehetnek, ami kiterjedhet a kommunikációra, a figyelmességre, az apró gesztusokra, az egész folyamat gördülékenységére, már az időpontfoglalásra is, és persze arra is, hogy a vizsgálati eredmények után mennyire marad magára.

Fontos tehát a gyorsaság, a bánásmód, a kényelem, de mivel több szegmensre bontható a célcsoport, elkerülhetetlen az igényfelmérés is.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását