"Borzasztóan sajnálom és csalódott vagyok, hogy elmaradt a verseny, de a viadal szervezői a francia kormány közleménye alapján nem vállalhatták magukra felelősséget a biztonsági kockázat miatt" - mondta Szalay, aki tizedszer indult volna a sivatagi száguldáson.
A magyar kormány tavaly márciusban garanciát vállalt a 2010-es budapesti rajt megrendezésre, a 2,2 millió eurós (550 millió forint) licencdíjra. Az ASO menedzsmentje akkor tekintette meg a tervezett helyszíneket. A tervek szerint a világ legnehezebb terepraliversenyén 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológra pedig Veszprém megyében kerülne sor.
Szalay, aki egyben a rendező Amaury Sport Organisation (ASO) kelet-európai képviselője, szombaton jelezte, elképzelhető, hogy már jövőre magyar helyszínről rajtol a viadal, amennyiben a portugálok lemondanának a rendezésről. Arról is beszélt, hogy az idén elmaradt Dakar-ralit pótolandó, az ASO két viadalt szeretne ebben az évben megszervezni, az egyik magyarországi központtal Kelet-Európában bonyolódna le, míg a másikat a sivatagban szerveznék.
A magyar pilóta kérdésre válaszolva elmondta, hogy a veszélyes mauritániai szakaszok helyett számolnak más afrikai útvonallal is, Egyiptomot, Líbiát és Tunéziát említette.
"Nagyon készültünk erre a versenyre, szinte ünnepek sem voltak a számunkra. Most jó eredményre számítottunk, hiszen remek volt a technikánk és egy gyári támogatású Opel Antarával készültünk a viadalra" - tette hozzá.
A szervezők pénteken törölték a Dakar-ralit. A viadal 1979 óta íródó történetében példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a versenyzők és a kísérők testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon. Az autósok között három duó képviselte volna a piros-fehér-zöld színeket, a motorosoknál ketten akarták átszelni a sivatagot, a kamionosok mezőnyében pedig négy magyar trió szeretett volna eljutni Dakarba.