Tényleg komolyan gondolja… Talmácsi Gábor ma délelőtt megerősítette, hogy szakít csapatával. Indokai érthetőek, de nem feltétlenül logikusak. Superbike kizárva. De mi van a háttérben?
2009. május 15. péntek 15:38 - Gedei Szilárd
Ennyi volt: Talmácsi Gábor, egyetlen gyorsasági motoros világbajnokunk egyelőre szegre akasztja a sisakját, nem indul például a hétvégi Le Mans-i 250 köbcentis versenyen sem. Azt mondja, hogy számára első a biztonság, s nem szeretne a százötvennel bevett kanyarban azon filózni, hogy mi a helyzet a pályán kívül. Menedzsmentje és a Balatonring Team istálló között ugyanis végzetesen megromlott a viszony. Utóbbi természetesen tagadja Talma vádjait, és értetlenül pislog.
Azt bizonygatják, hogy jogos volt a szakítás
Talma ügyvédje, Szilágyi István a délelőtti budapesti sajtótájékoztatóján nem győzte hangsúlyozni, hogy a szerződésben, amit Talmáék egyoldalúan felbontottak az szerepel, hogy a csapat két RSA Apriliát garantál a magyar motorosnak. Nem garantált, hát nyugodt szívvel szakíthattak a spanyolokkal.
Talma szerint...
"Úgy gondolom, a MotoGP sorozatnak szüksége van rám, mint ahogy nekem is rá. Most még nem tudom, mi lesz, meg kell oldani a jelenlegi szituációt. Annyi biztos most, hogy a Francia Nagydíjat kihagyom, de egy verseny még nem a világ."
De nem ez volt az egyetlen gond. Itt lép be a történetbe a pénz – a magyarországi médiajogok ugyanis a szerződés szerint Stefano Favaro cégét, a Faster Managementet illetik, azonban ezt az Aspar, vagy ha úgy tetszik, a Balatonring Team kisajátította.
Nem is kell ezt tovább magyarázni, ürügyet bőségesen szolgáltattak a felek a szakításra. Az igazi ok azonban – néhány kételkedő szerint – még nem került napvilágra, és talán nem is fog.
Stefano Favaro, Talma menedzsere a HírExtrának elmondta, hogy a háttérben, Le Mans-ban gőzerővel folynak a tárgyalások, hogy megoldást találjanak, vagy ha úgy tetszik motort találjanak a versenyző alá. Talma olasz segítője azonban azt hangsúlyozta, hogy csak és kizárólag a gyorsasági motoros világbajnoki sorozatban gondolkodnak, eddig nem jött szóba a lehetőség, miszerint Gábor egy teljesen másik szériában, mondjuk a Superbike vébén vállaljon szerepet.
Mi az igazság?
A találgatások azonban nem visznek minket közelebb a kérdés megoldásához, hogy miért is érte meg ez a botrány Talmáéknak, hiszen más versenyző örülne egy ilyen lehetőségnek, Talma pedig… Kár, hogy ismerjük őt, így tudjuk: aligha az ő döntése volt a szakítás, vagy legalábbis néhányan biztos segítettek neki meghozni a „helyes” döntést (egyes vélemények szerint az is közrejátszhat Talmácsi kálváriájában, hogy a magyar versenyző szeretne a MotoGP-ben versenyezni, pont ezért az sem elképzelhetetlen, hogy mégis marad az Aspar-nál, a spanyol csapat ugyanis nemrég pedzegetni kezdte az esetleges királykategóriás szerepvállalását).
Talmácsi Gábor menedzsmentje állítólag egy profi stáb. De akkor miért nem tudják kerek-perec, mellébeszélés nélkül elmondani, hogy a pénz milyen viszonylatban jelentett problémát köztük és a Balatonring Team között…