Hiúság: amikor a férfi pózol a plakátokon
Mostanában elszaporodtak a félmeztelen férfi reklámok, Réz András szerint ezen semmi meglepő sincsen. Ezek a képsorok a hiú férfiaknak készülnek, s nem a nőknek. A HírExtra a filmesztétával beszélgetett.
2009. július 14. kedd 08:29 - Kővári Adrienn
Ahhoz már hozzászokott az ember, hogy a nőket, a reklámok előszeretettel használják, hogy a segítségükkel
mindenféle terméket könnyűszerrel eladjanak. Ráadásul a szép női testeknek, akik éppen egy ruhát, esetleg egy italt reklámoznak, nemcsak a férfiak örülnek, hanem a nők is. Mindkét nem egyaránt leteszi mellettük, és így a termékek mellett is a voksukat. De mi a helyzet a férfiakkal?
Egyre többen bukkannak fel a szakmában, s ma már nemcsak a férfi modellek szerepelnek reklámokban, hanem a sztárokat is előszeretettel használják. A reklámozók meglátták, hogy bizony abban is van pénz, ha dögös pasikkal szeretnének ezt-azt eladni. Egyrészt a nők örömmel veszik az ilyen próbálkozásokat, de egyre több férfi is bedől ezeknek a képsoroknak. Így felkeresik az adott üzletet, s megveszik a reklámozott terméket.
Még régebben a férfias férfi számított a reklámpiac királyának, addig ma már inkább a vicces pasik kerültek az előtérbe, de ezzel párhuzamosan háttérbe is szorultak. Ha bekapcsoljuk a tévét, vagy körbe nézünk az utcán, láthatjuk, hogy egyre kevesebb férfi szerepel a hirdetésekben. A reklám piac inkább a nőket, a családanyákat szólítja meg, s ehhez nem szükségesek a férfiakkal teletűzdelt képsorok.
A HírExtra felkereste
Réz András filmesztétát, aki elmesélte, hogy kiknek is szólnak pontosan a férfiakról szóló reklámok.
A legtöbb pasi hiú
Sztárok a plakáton
Külföldön már bevett szokás, ezért meg sem lepődik az ember, amikor David Beckham szinte teljesen meztelenül néz le ránk a ház faláról. Egy reklám kedvéért a nők is sokat bevállalnak, például Eva Mendes is vetkőzött már félmeztelenre egy farmer kedvéért. A Calvin Klein előszeretettel alkalmaz sztárokat a legújabb kollekciójának a népszerűsítéséért.
„Egyértelműen a férfiaknak készülnek ezek a reklámok, a nőkre semmilyen hatással sincsenek. Maximum megnézik őket, s elkönyvelik, hogy mennyire jól kidolgozottak az izmaik, de ennél több nem történik, nekik ezt nem lehet eladni. Ezek a reklámok a nárcisztikus férfiaknak szólnak, hiszen köztudott, hogy sok órát szeretnek eltölteni a tükör előtt, s ilyenkor illegetik magukat, nézik a bicepszüket. Ezért is járnak le az edzőtermekbe. Tévedés, hogy ilyenkor a nőknek akarnak tetszeni, valójában maguk között versengenek” – mesélte
Réz András a HírExtrának.
Talán ezen elsőre sokan meg is lepődnek, mert egy jó kiállású férfi akár ösztönözheti is a nőket, hogy az adott terméket megvásárolják a párjuknak. De úgy tűnik, ahogy a nők is maguk közt versengenek, úgy a férfiak is.
A filmesztéta még hozzátette, hogy két típusa létezik a reklámokban szereplő férfiaknak, az egyik az unalmasabb típus, aki bankokat, hiteleket kínál, míg a bohókásabb kapja meg a sör reklámokat. Az első inkább az apa típus, míg a második a teljes önállóságról árulkodik, aki jelenleg élvezi az életét. S emellett vannak az olyanok, amik a félmeztelen férfiakhoz nyúlnak. Ilyen lehet egy borotvahab, vagy egy dezodor reklám. A legtöbb férfi késztetést érez a termékek iránt, mert szeretnének ők is úgy kinézni, mint a filmben szereplő ember.
A nők máshogyan működnek, őket nem lehet megvásárolni a meztelen testekkel, ez őket nem ösztökéli. Megnézik, tetszik nekik, de ennyi. A férfiakat már annál inkább izgatja.