Az MDF is tudta
Az MDF is tudott a Margit híd felújításával kapcsolatos bicikliúttervekről, képviselői többször meg is szavazták a végleges terveket - közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn az MTI-vel, arra reagálva: a párt felszólította a városvezetést, hogy a híd mindkét oldalára tervezzenek kerékpárutat.
2009. augusztus 17. hétfő 17:25 - HírExtra
A hivatal utalt arra: a Fővárosi Tervtanács 2008. június 18-án kelt állásfoglalásában azt kérte a tervezőtől, hogy három kerékpársáv helyett csak kettőt építsenek ki a megújuló hídon. Ennek alapján az építkezés tervrajzába már be sem rajzolták a harmadik sávot, s az a kiviteli tervekben sem szerepelt. Minderről az előkészítésbe bevont kerékpáros civil szervezetek és a közgyűlési képviselők is teljes körű információval rendelkeztek - olvasható a közleményben.
Hozzátették, hogy a híd északi, Margitsziget felőli oldalának szélesítését és a kétsávos kerékpárút megépítését támogatta csak a szakmai testület, a déli oldalra tervezett sávot - elsősorban balesetveszélyre hivatkozva - nem, ezért ezek a tervek nem kerültek bele sem a Főmterv, sem a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott dokumentációba.
Mint írták, erről az egyeztetéseken mindvégig részt vevő szakmai szervezetek és az MDF képviselői is tudtak, akik meg is szavazták a végleges terveket.
A főváros közölte: elvi lehetőség van arra, hogy a déli járda pályájából alakítsanak ki egy kerékpársávot, de a fennmaradó másfél méteres járda nem lenne elég széles ahhoz, hogy garantálni lehessen a gyalogosok biztonságát.
Kerék-Bárczy Szabolcs, az MDF szóvivője hétfői közleményében azt írta: Budapest városvezetése politikailag és szakmailag egyaránt elfogadhatatlan módon felrúgta a kerékpáros szervezetekkel kötött megállapodást és "csendben kiejtette" a tervekből a Margit híd déli oldalára tervezett egyirányú kerékpársávot. Az MDF ezért - mint hozzátette - felszólítja a városvezetést, hogy haladéktalanul térjen vissza a korábbi, nyilvánosan is bemutatott tervekhez és épüljön kerékpárút a híd mindkét oldalán.
A Critical Mass Budapest Mozgalom hétfőn azt közölte: miközben a kerékpárra váltók évről évre többen vannak, a főváros nem kíván változtatni azon, hogy a belváros hídjai kerékpárral átjárhatatlanok. "Ez a folyamatosan növekvő bringás tömeg miatt óriási káoszt okoz majd" - hangsúlyozta.
A Margit híd felújítása pénteken kezdődik meg, az erről szóló szerződést múlt hétfőn írta alá a Fővárosi Önkormányzattal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A munkálatok várhatóan 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat. A beruházás áfa nélkül 20,8 milliárd forintba kerül, ebből hatmilliárdot az Európai Unió biztosít.
Forrás: MTI