2024. november 26. - Virág
Milyen fejlesztések lesznek a tömegközlekedésben? Merre jár majd az 1-es és a 42-es villamos? Mikorra lesz akadálymentes a villamos és trolibusz park? Mikorra készül el a csepeli gerincút? Kérdéseinkre a BKK sajtóosztálya válaszolt.
2011. február 10. csütörtök 13:29 - Forján-Vass Máté
Mit takar az 1-es és 3-as villamosok fejlesztése? Mettől meddig járnának? Mikorra készülne el?

Az 1-es villamos fejlesztése a vonal elhasználódott pályarészeinek rekonstrukcióját, a peronok alacsonypadlós villamosok közlekedéséhez való adaptálását, a perontetők cseréjét, az áramellátás korszerűsítését jelenti. Ezen kívül új vonalszakasz épül a Közvágóhídtól a Lágymányosi hídon át a Fehérvári útig.

A 3-as villamos vonalán hasonló tartalommal újulnak meg a vonal infrastrukturális létesítményei, de itt új szakasz nem épül.



Hogyan fejlesztik a 42-es villamost?

A 42-es villamos fejlesztésének célja a vonal Gloriett lakótelepig történő meghosszabbítása. A vonal a lajosmizsei vasútvonal keresztezését követően a Havanna lakótelepen keresztül közlekedne az új végpontig. A meglévő, kispesti szakasz felújítása is szerepel a projekt koncepciójában.

Egyelőre a beruházás előkészítése zajlik, amelynek legfontosabb kérdése a lajosmizsei vasútvonal keresztezésének műszaki megoldása a 2013-ig tartó támogatási időszak terhére.

Milyen kompromisszummal készül el a Budai Fonódó Villamos Projekt? Hogyan alakul át a közlekedés?

A Budai Fonódó Villamos projekt ügyében eddig nem született megállapodás a Főváros és a II. kerület vezetése között. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK Zrt. elkötelezett a projekt mielőbbi megvalósítása mellett, így a II. kerülettel olyan megállapodást tudunk elfogadni, amely a projekt eredeti céljainak megfelel. A projekt célja a 17-es villamos összekötése a Moszkva téren áthaladó 61-es, valamint a Batthyány térről induló budai rakparti 19-es és 41-es villamos vonalakkal.



Honnan és mennyiből vásárolnánk villamosokat és trolikat?

A járművásárlásra a BKK Zrt. új, önálló projektet készít elő. A járműcsere több ütemben valósulhat meg. A fejlesztés célja, hogy a Nagykörúton kívüli nagyforgalmú villamosvonalakon is jelenjen meg alacsonypadlós kiszolgálás, valamint a trolibusz ágazatban a projekt végére teljes egészében biztosított legyen az akadálymentes közlekedés. A projekt tervezett teljes bekerülési költsége 110 milliárd forint, jelenleg tervezett befejezési ideje 2016. Az adatok egyelőre terv szintűek, a pályázat jóváhagyása és benyújtása még nem történt meg.

Mit jelent a FUTÁR forgalomirányítási rendszer?

A FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) projekt európai uniós pályázati támogatás eredményeképpen létrejövő integrált közösségi közlekedési informatikai rendszer, melynek megvalósítására a BKV Zrt. a Közép-magyarországi Operatív Program kiírására benyújtott pályázata alapján négymilliárd forint támogatást nyert.

A projekt a BKV Zrt. működési területén a villamos, trolibusz és autóbusz ágazatokban a jelenlegi elvárásokat kielégítő műholdas járműkövetést és helymeghatározást, egységes forgalomirányítást és zavarkezelést, illetve valós idejű információk alapján működő utastájékoztatást valósít meg 2295 járművön, 257 megállóhelyen és csomóponton, mobil eszközökön (SMS), valamint internetes felületen.



A rendszer részét képezi harminc jelzőlámpás helyszínen a közösségi közlekedési járművek előnyben részesítése, amely az utasok számára lerövidíti az utazási időt. A FUTÁR létrejöttével teljes mértékben kiváltja a BKV jelenlegi korszerűtlen, valós idejű adatokat nem kezelő utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszereit, ugyanakkor nagy megbízhatóságú, a menetrendet nagyobb biztonsággal betartó, az utasokat valós adatokkal ellátó, utasközpontú, korszerű közösségi közlekedési szolgáltatást tesz lehetővé.

Mikor és hogyan alakítanák ki a Csepeli Gerincutat?

A Csepeli Gerincút első ütemének építése megkezdődött, a beruházás a tervek szerint év végéig elkészül. A 2,5 kilométeres kétszer két forgalmi sávú főút a Szabadkikötő út és a Posztógyár utca között 2009 októbere óta az Európai Unió 3,7 milliárd forintos támogatásával épül.

Budapesti Közlekedési Központ Zrt.
A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) egy 2011. január 1-jén megalakult fővárosi közlekedési közszolgáltató vállalat. Vezérigazgatója Vitézy Dávid

A BKK a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya, a BKV Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat egyes feladatait, valamint a Parking Kft. és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető, Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. teljes feladatkörét integrálja működésébe.

Hozzá tartoznak a közlekedésszervezési- és fejlesztési feladatok, a közösségi közlekedés szervezése, megrendelése, ellenőrzése, a tömegközlekedési forgalomirányításhoz kapcsolódó feladatok, a kiemelt közlekedési projektek, valamint a közútkezelés irányításával, megrendelésével, ellenőrzésével és a közúti forgalomirányítással összefüggő feladatok.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását