Bábelről szinte mindenkinek a nyelvek összevisszasága jut eszébe, azonban van egy másik vetülete is, mégpedig annak a bizonyos toronynak a feltárása, amelyre 1899-ben egy német régész, Koldewey kerített sort.
A munka megkezdése után szembesült csak azzal, hogy a torony valójában egy városerődítményt takar, így jóval nagyobb lett a feladat, mint amire eredetileg számított. A megoldás azonban nem maradt el, köszönhetően az összehangolt munkának.
Amennyiben kicsiben ugyanerre van szükséged, ajánljuk figyelmedbe a győri székhelyű Prédio-Bau építőipari céget, számos szakági területen tudnak segíteni, és az építési munkákhoz teherautóbérlés szolgáltatásuk révén is hozzá tudnak járulni.
A bábeli zűrzavar
Miután a régész és munkatársai megkezdték Bábel tornyának kiásását, egy 7 m vastagságú vályogtégla falat találtak, és a törmelékek eltávolítása után eléjük tárult a világ egyik legnagyobb városának erődítménye.
A rekonstrukció során falra épített, egymástól 50 méter távolságra lévő őrtornyokat is találtak, amelyből a becslések szerint a külső falra 250, a belső falra 360 épülhetett. Az így közrefogott komplexum középpontjában állt a híres Bábel tornya, amely a tervek szerint az égig ért volna. Hérodotosz elbeszélésből ismerjük, hogy négyszög alakú építmény kb. 400 méter oldalhosszú és 8 emelet magas lehetett.
Építése valószínűleg a kor egyik legnagyobb projektje volt, amely rengeteg építőanyag fuvarozását, illetve magasba emelését jelentette.
KCR-ekkel egyszerűbb lett volna
Hogy hogyan zajlott az építése, arról nem maradtak fenn adatok, azonban annyi bizonyos, hogy rendkívüli szervezettséget igényelt: a Biblia szerint 600 ezer ember dolgozott rajta, 85 millió téglát használtak fel az építéséhez. Amikor Bábel tornya épült, még nem segítették motorizált gépek és járművek a munkát, így mindent kézi erővel oldottak meg, illetve a nagy folyamok segítették a szállítást.
És bár a legendák Isten haragjának tartják, hogy a torony összedőlt, a valóságban asszír és perzsa uralkodók tették a földdel egyenlővé. Nagy Sándor megbűvölten állt a hatalmas romok előtt, majd 2 hónapon át, tízezer emberrel és a hadseregével takaríttatta a törmeléket.
Mind az építés, mind a törmelékek eltakarítása, illetve az ásatás könnyebben és gyorsabban ment volna, ha megannyi KCR daru, billencs és teherautó segített volna!
KCR-bérlés a legjobb megoldás
Ma már nem kell kézi erővel se tornyot, se más épületet építeni, hiszen olyan szuper járművek állnak rendelkezésre, mint a darus teherautók, amelyek raklapos és ömlesztett áruk szállítására és helyszíni daruzásra is alkalmasak.
Magánszemélyeknek vagy vállalkozásoknak, egyszeri alkalomra vagy rendszeres munkavégzésre a KCR-bérlés jelenthet költséghatékony és rugalmas opciót.