Régebben a munkakeresés egyfajta versenyként jellemezhető, ahol a munkaadó diktálta a feltételeket. Az alapvető eszközök közé tartoztak a motivációs levelek, ahol a jelölteknek elsősorban arról kellett meggyőzően beszámolniuk, hogy miért ők a legjobbak az adott pozícióra. Azonban gyakran ez csak a potenciális munkaadó iránti nagyra értékelés virágzó szavakkal való leírására korlátozódott.
Manapság a motivációs levelek a követelmények között ritkán fordulnak elő. Egyre hangosabban hangoznak fel azok a vélemények is, hogy senki sem akar jelentkezni olyan álláshirdetésekre, amelyek nem tartalmaznak konkrét információkat. Különösen fontos itt a lehetséges jövedelem, a szerződés típusának, vagy az alkalmazott munkakörének konkrét meghatározásának megadása. Nyilvánvalóan látható a trend, amelyben nemcsak a munkaadónak vannak elvárásai a jelöltekkel szemben. Most ők is megszólalnak!
A jelöltek tovább mennek egy lépéssel. Nem csak konkrét feltételeket követelnek meg az álláshirdetésekben. Azt is szeretnék, ha részletesebben megismerhetnék azt a céget, ahova jelentkeznek. Az információk a hírlevelekben és a weboldalakon nem elegendőek számukra. Ott leggyakrabban csak száraz adatokat vagy az adott cég ügyfeleinek szóló közleményeket találnak. Ahhoz, hogy megismerjék a vállalatot, a jelölteknek be kell hatolniuk annak belsejébe.
A munkavállalók és a volt munkavállalók véleményei hatalmas erővel bírnak. Képesek elmesélni, hogy a gyakorlatban hogyan zajlik az együttműködés egy adott céggel. A munkavállalók leírják a fizetések rendszerességét, a iroda hangulatát, az előrelépési lehetőségeket, vagy a menedzser hozzáállását a csapathoz. Ilyen részleteket és információkat csak azok ismerhetnek meg, akik nap mint nap a vállalatnál dolgoznak. Normál esetben, ha nincs ismerősünk, aki ott dolgozik, nem lenne esélyünk ilyen információk megszerzésére. A Work or Not azt mutatja, hogy másképp is lehet.
Éppen ezért a platform létrehozói növekvő érdeklődést tapasztalnak ezen információcsere forma iránt a munkaadókra vonatkozóan. Ez lehetővé teszi, hogy egy kicsit jobban beleérezzünk a vállalat hangulatába. Gyakran láthatunk egyértelmű figyelmeztetéseket is, hogy ne lépjünk együttműködésre egy adott szervezettel. Ez különösen hasznos azok számára, akik éppen csak kezdik karrierjüket a munkaerőpiacon.
Örvendetes, hogy a munkavállalók egyre tudatosabbak a vélemények erejével kapcsolatban. Ezek lehetővé teszik a hibák elkerülését vagy megerősítik a jó megérzéseket egy adott munkaadóval kapcsolatban. Mindkét esetben - a munkavállalók véleményei segítenek egy fontos életbeli döntés meghozatalában: Work or… not?