2024. november 1. - Marianna

Tudják mit ittunk tavaly

Több sört, ásványvizet, jegesteát, vodkát és whiskyt adtak el a magyarországi vendéglátóhelyeken tavaly az előző évhez képest - derül ki a Nielsen piackutató vállalat vizsgálatából. Csökkent viszont a szénsavas üdítőital, a kávé, az alkoholtartalmú üdítő,
2008. február 26. kedd 17:15 - Hírextra

Az égetett szeszes italok forgalma főként a szórakozóhelyeken magas, a diszkóban, biliárdteremben, éjszakai lokálban vagy a kaszinóban. A sör átlagon felüli mennyiségben pubban, jó színvonalú sörözőben, borozóban és presszóban fogy. Az alkoholmentes italok a különböző étkezőhelyeken fogynak nagyon jól, mint az étteremben, vendéglőben, kávéházban és cukrászdában. A felmérés szerint kiemelkedő szerepet játszanak a vendéglátás eladásaiban az alacsony minőségű helyek, a kocsma, a büfé, a talponálló, vagy a munkahelyi büfé.

A cigaretta értékesítésének struktúrája eltér az italokétól, a fő értékesítési csatorna: a magas színvonalú italhelyek.

A forgalmat erősen befolyásolja a disztribúció, vagyis az, hogy a vendégek hol, mit tudnak megvásárolni. A Nielsen által vizsgált 23 kategória többsége a vendéglátóipari helyek több mint 60 százalékában kapható. Kiemelkedik, mert mindenhol árulják, a szénsavas üdítőital és a gyümölcslé. De 80 százalék feletti elterjedtség jellemzi mások mellett a kávét és az ásványvizet is.
A vendéglátóiparban és a kereskedelemben is emelkedett az eladott sör mennyisége tavaly az előző évhez képest. Az eladások szezonálisan nagyjából egyformán változnak: mindkét szektorban a nyári hónapok jelentik a csúcsot és január, február a mélypontot.

Az alkoholmentes italoknál más a helyzet. A kiskereskedelemben inkább jellemző a szezonalitás, míg a vendéglátásban egyenletesebben oszlik meg a forgalom az év folyamán.

A vendéglátás forgalmát egyrészt általános étkezési trendek befolyásolják, másrészt az életstílus változásai. Az életmód felgyorsulása következtében sok ember nehezen tartja fenn a munka és a magánélet egyensúlyát. Az önmegvalósítás széles eszköztárába beletartozik a magyar fogyasztók 58 százaléka számára, hogy szabad idejének egy részét, kisebb-nagyobb gyakorisággal vendéglátóhelyen tölti el.

Ezt a keresletet többféle igény motiválja: a fogyasztók élményre vágynak, kellemes időtöltésre, társasági eseményre. A vendéglátás találkozóhelyet nyújt és státust is jelent: a vendég jóleső érzéssel állapítja meg magában, hogy ezt is megengedheti magának, sőt ízlését, hozzáértését dicséri a hely kiválasztása, ahogyan az ételeké és italoké is - derül ki a piackutató vállalat tájékoztatójából.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását