Az égetett szeszes italok forgalma főként a szórakozóhelyeken magas, a diszkóban, biliárdteremben, éjszakai lokálban vagy a kaszinóban. A sör átlagon felüli mennyiségben pubban, jó színvonalú sörözőben, borozóban és presszóban fogy. Az alkoholmentes italok a különböző étkezőhelyeken fogynak nagyon jól, mint az étteremben, vendéglőben, kávéházban és cukrászdában. A felmérés szerint kiemelkedő szerepet játszanak a vendéglátás eladásaiban az alacsony minőségű helyek, a kocsma, a büfé, a talponálló, vagy a munkahelyi büfé.
A cigaretta értékesítésének struktúrája eltér az italokétól, a fő értékesítési csatorna: a magas színvonalú italhelyek.
A forgalmat erősen befolyásolja a disztribúció, vagyis az, hogy a vendégek hol, mit tudnak megvásárolni. A Nielsen által vizsgált 23 kategória többsége a vendéglátóipari helyek több mint 60 százalékában kapható. Kiemelkedik, mert mindenhol árulják, a szénsavas üdítőital és a gyümölcslé. De 80 százalék feletti elterjedtség jellemzi mások mellett a kávét és az ásványvizet is.
A vendéglátóiparban és a kereskedelemben is emelkedett az eladott sör mennyisége tavaly az előző évhez képest. Az eladások szezonálisan nagyjából egyformán változnak: mindkét szektorban a nyári hónapok jelentik a csúcsot és január, február a mélypontot.
Az alkoholmentes italoknál más a helyzet. A kiskereskedelemben inkább jellemző a szezonalitás, míg a vendéglátásban egyenletesebben oszlik meg a forgalom az év folyamán.
A vendéglátás forgalmát egyrészt általános étkezési trendek befolyásolják, másrészt az életstílus változásai. Az életmód felgyorsulása következtében sok ember nehezen tartja fenn a munka és a magánélet egyensúlyát. Az önmegvalósítás széles eszköztárába beletartozik a magyar fogyasztók 58 százaléka számára, hogy szabad idejének egy részét, kisebb-nagyobb gyakorisággal vendéglátóhelyen tölti el.
Ezt a keresletet többféle igény motiválja: a fogyasztók élményre vágynak, kellemes időtöltésre, társasági eseményre. A vendéglátás találkozóhelyet nyújt és státust is jelent: a vendég jóleső érzéssel állapítja meg magában, hogy ezt is megengedheti magának, sőt ízlését, hozzáértését dicséri a hely kiválasztása, ahogyan az ételeké és italoké is - derül ki a piackutató vállalat tájékoztatójából.