A kísérlet Jordán Tamás, a Nemzeti Színház leköszönő főigazgatójának, a most alakuló szombathelyi Weöres Sándor Színház igazgatójának irányításával zajlott. Az igazgató szavai szerint a fiatalokkal arra vállalkoztak, hogy "hangokból építsenek fel egy katedrálist", a kísérlet pedig megfogalmazása szerint "fényes sikert" hozott.
"Magunk sem tudtuk, hogy mi lesz itt 1300 nebulóval, akik eljöttek az iskolából matematika óra helyett lógni ide, de az az alázat és az az odaadás amellyel bekapcsolódtak a közös munkába, még a legmerészebb álmaimat is felülmúlta" - mondta el az MTI-nek.
"A magyar költészet egyik legnagyobbjának verse úgy szólalt meg itt Szombathelyen, ahogyan azt én még eddig soha nem hallottam" - tette hozzá.
Jordán Tamás hangsúlyozta: ez a sikeres vállalkozás is megerősítette abban, hogy a Szombathelyen létesülő új állandó színház nemcsak az előadásokról szól, hanem rengeteg minden másról, ami a fiatalokat is érinti, hiszen az új intézményben nemcsak előadások lesznek, hanem a színház egyfajta agoraként, fórumként, közösségi helyként is funkcionál majd.
"Mérhetetlenül sok forrása van annak, amit egy színház tehet az emberekért, egy város szellemi életének felpezsdítéséért, ebből ez a mostani alkalom egy kóstoló volt" - mondta Jordán Tamás.
A Nyugat-Magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központjának Bölcsészettudományi Karán zajló Pilinszky-konferencia egyébként Fűzfa Balázs szombathelyi költő ötlete volt. Fűzfa Balázs kiválasztotta a számára legszebb 12 magyar verset, és ezek nyomán szerveznek konferencia-sorozatot a következő három évben. A Pilinszky-konferencia a sorozat második állomása.
A tudományos tanácskozáson, amely szombaton folytatódik a Vas megyei Bozsokon, az előadások az Apokrif című verset veszik "górcső alá", feltéve például a kérdést, hogy hány vers is valójában az Apokrif, milyen poétikai párhuzamok fedezhetők fel benne, vagy éppen milyen viszonyban van egymással a lírai köznyelv és a költemény.