Milliók nézték az EB-t itthon
A 2,1 millió otthoni tv-néző mellett 660 ezren nézték nagyobb baráti társaságban Magyarországon a labdarúgó Európa-bajnokság döntőjét - ez derül ki az AGB Nielsen és a Szonda Ipsos felméréséből.
2008. július 2. szerda 13:55 - Hírextra
A Magyar Televízió tájékoztatása szerint nemcsak nézettségi, hanem bevételi sikert is elkönyvelhet az intézmény: 267 százalékkal több reklámbevételt produkált az Eb idején, mint az előző év hasonló időszakában.
A felmérés szerint az Eb alatt az m1 846 ezres átlagnézettsége és 21,7 százalékos közönségrészesedése fő műsoridőben több mint 60 százalékkal volt magasabb az idei év tavaszi hónapjainak átlagánál. A növekedés kétharmada a 18-49 éves szurkolóknak köszönhető.
A számokból az is kiderül, hogy jelentősen nőtt a tévézésre fordított idő, és a nézők többsége férfi volt, akik a tavalyinál 20 perccel több időt töltöttek a képernyő előtt idén júniusban. A döntőbe a magyar férfiak fele belenézett, és azok közül, akik a képernyő előtt ültek vasárnap este, csak egyharmaduk választott más csatornát.
A mérkőzések nézettsége folyamatosan emelkedett: míg a csoportmeccsek átlagos nézőszáma a délutáni meccseknél 830 ezer fő, fő műsoridőben pedig 1,1 millió körül alakult, addig a középdöntők már átlagosan 1,27 milliós közönséget értek el.
Ekkor, ha meccs volt, a nézők egyharmada mindig az m1-et választotta. A negyeddöntőket 1,4 millióan követték (a tévézők 35 százaléka), a döntő pedig 2 millió 136 ezer fős nézettségével az idei év egyik legnézettebb televíziós eseményének bizonyult.
A Szonda Ipsos ötszáz fős telefonos felméréséből az is kiderül, hogy a felnőttek 16 százaléka (azaz több mint 1,2 millió fő) legalább egy alkalommal társaságban, szórakozóhelyen nézte az Eb-t. Az MTV teljes júniusi reklámbevétele várhatóan meghaladja a 640 millió forintot, ez közel háromszorosa az előző év hasonló időszakában elért eredménynek.
Forrás: MTI