Az aHang közleménye szerint január 7-én az Országos Mentőszolgálat informatikai rendszerének összeomlása drámai példája annak, hogy az életmentő szolgálat működése mennyire ki van téve az elavult eszközök és rendszerek korlátainak.
Ennek okán indítottak petíciót, amelyet több mint 10 ezer ember írt alá. Ebben azt követelik, hogy azonnali hatállyal kezdjék meg az elavult hardverek és a mentésirányítási szoftverek teljes körű cseréjét, illetve haladéktalanul biztosítsanak modern, frissíthető rendszereket és eszközöket a mentősök munkájának támogatására.
Január 30-án, csütörtökön az aHang munkatársai átadták a petíciót a Belügyminisztériumnak. A tárca megköszönte az aHangnak az OMSZ informatikai rendszerét érintő petícióját és a tájékoztatásuk szerint sikerült beazonosítani a leállást okozó eszközöket, azok javítása is megtörtént.
Szalóki Viktor, az aHang politikai igazgatója kiemelte, hogy a közel 11 ezer aláíró követelése arra irányul, hogy a teljes eszközpark kerüljön kivizsgálásra és minden elavult hardvert és szoftver cseréljenek le.
A szervezet szerint a mentőszolgálat informatikai rendszere a sürgősségi ellátás szíve. Mint írják, az állampolgárok elvárása, hogy a sürgősségi szolgáltatás működése stabil és biztonságos legyen. Ennek érdekében a szükséges forrásokat és döntéseket nem lehet tovább halogatni. Az aHang felhívja a figyelmet, hogy a Belügyminisztérium felelőssége, hogy az OMSZ technológiai háttere megfeleljen a 21. századi elvárásoknak, és egyetlen hasonló rendszerösszeomlás se történhessen meg.