Az akció célja, hogy ráirányítsák az autósok figyelmét a közlekedő kisiskolásokat érintő baleseti kockázatokra - tájékoztatott Papp-Váry Borbála, a biztosítótársaság kommunikációs vezetője.
A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta támogat - a gyermekek és fiatalok védelmét szolgáló - balesetmegelőzési programokat. Egy felmérés adatai szerint ugyanis a gyermekeket a leggyakrabban nem a játszótereken, ismeretlen környezetben, hanem a már jól ismert útvonalakon, azaz az iskolába és hazafelé menet éri a legtöbb közúti baleset.
Az alapítvány az OBB-vel, az ORFK munkatársaival, és az általános iskolákkal közösen immár az évtizedes hagyomány folytatásaként rendezi meg az Alma-Citrom akciót, amely az ország csaknem minden megyéjét érinti.
Az ötven vidéki helyszínen megrendezendő akciók lényege, hogy a balesetmegelőzésről és a biztonságos közlekedésről tartott osztályfőnöki órát követően az általános iskola alsótagozatos tanulói, közlekedési rendőrök kíséretében, közúti ellenőrzéseken vesznek részt.
A közlekedési szabályok ellen vétő autósok büntetés és büntetőpontok helyett ez alkalommal citromot kapnak az intézkedő kisiskolásoktól, a szabályokat betartók pedig almát - és az idén először - közlekedésbiztonsági oktatási kuponokat jutalmul. Ez lehetővé teszi, hogy az első 100 jelentkező gépjárművezető ingyenesen vegyen részt egy vezetéstechnikai képzésen, míg a további jelentkezők kedvezményben részesülnek.
Az elmúlt évben az Alma-Citrom Akciók során összesen 620 kilogramm almát és 350 kilogramm citromot osztottak ki a gyerekek, a sofőrök leggyakrabban gyorshajtásért és a be nem kapcsolt biztonsági övek miatt érdemelték ki a fanyar gyümölcsöt.