Az Év honlapja
Különböző kategóriákban 10 honlap kapta meg az Év honlapja elismerést az Internet Marketing Klub (IMK) és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) által az idén már hatodik alkalommal meghirdetett pályázaton. A zsűri három kategóriában nem osztotta ki a címet,
2007. december 13. csütörtök 07:55 - Hírextra
Az "Év Honlapja 2007" pályázatra 13 kategóriában 167 nevezés érkezett. Az ipari web, az egészségügy és az elektronikus hírlevél kategóriákban a zsűri nem osztott ki díjat.
Kultúra kategóriában a Fiumei úti Nemzeti Sírkert (www.nemzetisirkert.hu ) honlapja lett a győztes. A portál részletes információkkal szolgál az itt nyugvó történelmi és közéleti személyiségekről, tudósokról, művészekről.
Oktatás kategóriában a Honfoglaló online játék ( www.honfoglalo.hu ), kereskedelem kategóriában az online és ingyenes víruskereső szolgáltatást is kínáló NOD32 vírusírtó szoftver ( www.nod32.hu ), média kategóriában az InfoRádió ( www.inforadio.hu ), márkasite kategóriában a teljes körű interaktív megoldásokat kínáló Kirowski Zrt ( www.kirowski.hu ), szolgáltató kategóriában pedig a Generali Biztosító ( www.generali.hu ) portálja lett az Év honlapja.
Kormányzat és település kategóriában az internetes ügyintézést is lehetővé tévő Székesfehérvár ( www.szekesfehervar.hu ), a személyes oldalak közül a Titkos Tudás Tárháza ( http://tttweb.hu ), nonprofit kategóriában pedig a Szeretem Magyarországot Klub képeslap-akciója ( http://bekestobbseg.szeretemmagyarorszagot.hu/ ) nyerte az első díjat.
Az év kreatív online megoldása a Café Interactive-nak az új BMW 1-es sorozatot népszerűsítő, tavaszi bevezető kampánya lett. Az ötlet lényege az volt, hogy a lehető legkülönbözőbb fórumokon egy izgalmas, hihetőnek tűnő álhírt terjesztettek el az interneten, ezzel jelentős közösséget mozgósítottak, illetve hoztak létre, a forgalmat pedig egy, a kampány részeként létrehozott oldalra irányították. A microsite-on végül összesen 15 ezer 574 látogató regisztrált.
Különdíjat a kortárs magyar művészeti adatbázis, az Artportál ( www.artportal.hu ), a 2006.december 2. és 2007 április 1. között bemutatott budapesti Van Gogh kiállítás ( www.vangoghbp.hu ), a Magyar Cukorbeteg Országos Szövetség ( www.macosz.hu ), a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola ( www.licium.hu ), és az alváshoz a legalkalmasabb matracot kiválasztani is segítő online bolt, a Matrac Center ( www.matrac-center.hu ) kapott. Különdíjjal ismert el a zsűri egy reklám banner (
http://www.kirowski.hu/evhonlapja2007/scratch/ ) is.
Az elbírálásban döntő szempont volt a honlap felépítettsége, az információ minősége és frissessége, a tartalom aktualitása, az interaktivitás mértéke, a szolgáltatások fejlettsége valamint a kitűzött cél tartalmi és képi megvalósulása.
Forrás: FH