Míg Európában a kiskocsik egyre népszerűbbek, a moszkvai gépjárműveknek csupán 3 százalékát teszik ki. Az orosz autótulajdonosok nem tartják elég kényelmesnek és biztonságosnak ezeket a járműveket, ráadásul presztízsszempontok is közrejátszanak a személygépkocsi vásárlásánál - olvasható a Rosszijszkaja Gazeta című orosz lap online kiadásában.
Jurij Luzskov, Moszkva polgármestere már aláírta a rendeletet, amely az 1300 köbcentis hengerűrtartalmú, maximum 1000 kilogramm súlyú, legfeljebb 4 méter hosszúságú, Euro 3 környezetvédelmi besorolású személygépkocsik elterjedését kívánja elősegíteni. Az Oroszországban forgalomban lévő márkák közül csupán három típusú személygépkocsi felel meg a fenti kritériumoknak: a Chevrolet Spark, a Kia Picanto, valamint a hazai gyártmányú Oka.
A polgármester döntése értelmében október elsejétől a kiskocsit vásárló autótulajdonosoknak 24 ezer rubel (150 ezer forint) értékű benzinjeggyel kedveskednek. A számítások szerint ugyanis évente átlagosan ennyit költenek üzemanyagra a kisfogyasztású "csöppségek" tulajdonosai. A tervezett ösztönzők között szerepel a kisautókat megillető kedvezményes parkolási díj. Az már csak hab a tortán, hogy ez év végéig megállapítják, hogy a parkolóhelyek hány százalékát biztosítják az "apróságok" részére: az előzetes elképzelések szerint ez elérheti a helyek 15 százalékát is.