2024. május 16. - Mózes, Botond

Trösztvád a Google ellen

Olaszországban az antitröszt ügyekkel foglalkozó helyi hatóság nyomozást indított a Google olasz honlapja ellen, miután több újság is amiatt panaszkodott, hogy arra kényszerítették őket: akaratuk ellenére jelenjenek meg a news.google.it honlapon.
2009. augusztus 27. csütörtök 19:40 - HírExtra
Az Olasz Lapszerkesztők Szövetsége szerint a Google azzal a fenyegetéssel próbált a helyi újságokra nyomást gyakorolni, hogy minden olyan publikáció, amelyet az újságok nem hajlandóak kihelyezni az említett honlapon, "automatikusan kikerül a Google keresőmotorjából" - olvasható a Yahoo cikkében (news.yahoo.com).

Az újságok szerint azáltal, hogy Google olasz oldalán is megtalálhatók online tartalmaik, nem tudják saját honlapjaikhoz vonzani a felhasználókat és a hirdetőket, ugyanakkor ha visszautasítják a Google lapján való megjelenést, akkor kikerülnek a keresőjéből.

A trösztellenes ügyekkel foglalkozó olasz hatóság figyelmeztette a Google-t: utána fog járni, hogy ez a lépés mennyire befolyásolja negatívan az online hirdetési piacot. A Google olaszországi részlege egyelőre vizsgálja a panasz jogalapját és részleteit.

A lapok az USA-ban és más nyugat-európai országban is amiatt kritizálják élesen a Google-t, illetve a Yahoo-t is, hogy az újságoknak a saját híroldalukkon megjelenített híreiből szerzik a bevételeiket. A Google viszont azzal érvel, hogy az online reklámokon keresztül pénzforráshoz juttatja a lapokat és nem tulajdonítja el a tartalmat.

"Mi szolgáltatjuk az internetes forgalmat, illetve a reklám is tőlünk származik, bármilyen üzleti modellt is használjanak a lapok, illetve attól függetlenül, hogy nálunk, vagy a saját honlapjuk jelentetik-e meg cikkeiket" - írta Alexander Macgillivray, a cég egyik ügyvédje blogjában.

A viták leginkább abból származnak, hogy a lapkiadók egyre kevesebb hirdetési bevételhez jutnak, így az online részlegből próbálnak pénzt szerezni. Éppen ezért kötött szerződést a két legnagyobb kiadó, az RCS MediaGroup és a L'Espresso arról, hogy az online reklámok jövedelmeit megosztják.

Egy Milánban lévő üzleti elemző szerint az olasz lapkiadók valódi célja is az, hogy valamilyen jövedelemmegosztási szerződést próbáljanak kicsikarni a Google-tól.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Tudomány témában
Ön szerint mi okozta a koronavírust?
Egyszerű véletlen
Az állatok és emberek közt megnövekedett találkozásszám
Kína terjesztette gazdasági előnyökért
Trump áll mögötte
Nem tudom, de nem lehet véletlen
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását