2024. május 19. - Ivó, Milán

2010-ben használhatjuk az új metrókocsikat

Tovább csúszik az Alstom metrókocsijainak forgalomba állítása Budapesten a 2-es metróvonalra, legkorábban 2010 elején szállíthat utasokat, mert a gyártónak további tervdokumentációkat kell a közlekedési hatósághoz benyújtania - közölte kedden a BKV az MTI megkeresésére.
2009. november 3. kedd 18:26 - HírExtra
A forgalomba állítás egyik feltétele a végleges típusengedély kiadása, ahhoz azonban, hogy ezt megkaphassa a Metropolis típusú metrókocsi, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hiánypótlásra kérte a gyártót. Az Alstomnak november 10-ig kell a kért dokumentációkat benyújtania, a hatóság ennek tükrében, a teljes tervdokumentáció birtokában dönt a típusengedély kiadásáról - közölte a BKV.

Hozzátették: a jelenlegi tervek szerint idén decemberben éjszakánként, üzemszünetben, utasforgalmon kívül járnának a kocsik.

Arra a kérdésre, hogy milyen többletköltségei vannak a csúszásnak, a BKV úgy válaszolt: a többletigények összege mindkét oldalon folyamatosan változik, "az adófizetők érdeke pedig nem az, hogy a vita a nagy nyilvánosság előtt találgatásokkal terelődjön kedvezőtlen irányba".

Amint az Alstom és a BKV között lezárultak az egyeztetések, ismertetni fogják a követelések pontos összegét - fűzték hozzá.

A 2-es metróvonal új szerelvényei október 16-án sikerrel teljesítették az első teszteket. Ezeken a szakemberek a metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálták, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban.

Akkor az Alstom, a főváros és a BKV közös közleményében azt írta: a metrókocsik várhatóan idén decemberben már üzembe állhatnak.

Emlékeztettek arra, hogy a szeptemberben és októberben elvégzett és még folyamatban lévő tűzoltópróbákat követően kezdődhettek meg a tesztsorozatok. Vizsgálták már - Budapesten és a gyártó franciaországi bázisán is - az új szerelvények hajtás- és fékrendszerét, gyorsulását és lassulását, fedélzeti kényelmi és utasinformációs rendszereinek működését, az irányítórendszerekkel való kompatibilitást. Emellett elvégeztek egy rendkívül intenzív, 14 ezer kilométeres tartóssági tesztet is, 800 méterenkénti megállással és ajtónyitással, eközben mérték a szerelvények belső és külső zajszintjét is.

A BKV és az Alstom Transport 2006. május 30-án írta alá az M2 és az épülő M4 metróvonal új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést. A 2-es metróvonalra az Alstom 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő 4-es vonalra pedig 15, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forintért.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását