Tarlós izibe rendet vágna a közterületeken?
A Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje szerint fél-egy év alatt rendet lehetne tenni a budapesti aluljárókban és más közterületeken. Tarlós István csütörtökön az MTI-nek azt mondta, a főváros frekventált aluljáróit a máltai szeretetszolgálat és más civil szervezetek gondozásába adnák.
2010. szeptember 30. csütörtök 13:20 - HírExtra
A jelölt a Nyugati pályaudvar aluljárójában tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, abban egyetért mindenki, hogy a közterületek nem arra valók, hogy ott emberek életvitelszerűen lakjanak.
Mint mondta, ez nemcsak a városlakókat zavarja és az idegenforgalmat rontja, de az méltatlan a fedél nélküli emberekhez is. Azt hangoztatta: emberséges megoldást kell találni, és meg kell szüntetni azokat a feltételeket, amelyek a hajléktalanokat ma az utcára, az aluljárókba kényszerítik.
Jelezte ugyanakkor: olyan szabályokat kell alkotni, amelyek mindenkire érvényesek és végrehajthatók, hogy a közterületek visszakaphassák eredeti funkciójukat.
Tarlós tette a legkevesebb ígéretet?
A Republikon Intézet elemzése szerint a pártok budapesti programjai sok ponton egyeznek, a legkevesebb ígéretet pedig a főpolgármester-választás esélyese, Tarlós István fogalmazta meg.
A Republikon Intézet elemzésében - amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez - az olvasható, hogy a kormánypárti Tarlós István programja alapján a városüzemeltetést középpontba állító rendpárti reálpolitikusnak mutatkozik, és néhány távlati cél meghatározásán túl szinte kizárólag a már futó beruházások folytatását vállalta. Ezzel szemben a Jobbik és az LMP jelöltje nemegyszer legfeljebb évtizedek alatt megvalósuló víziók sorát tárta a választók elé, míg a szocialista Horváth Csaba leginkább a díjmentes közösségi közlekedés megteremtésének lehetőségével hívta fel magára a figyelmet - írják.
A Republikon Intézet ugyanakkor rámutat, hogy a programalkotás során "a Jobbik rugaszkodott el a leginkább a valóságtól". A párt az összes létező és az épülő négyes metróvonal meghosszabbítása mellett fővárosi gyorsvasútrendszert, valamint a föld alatt futó villamosjáratokat és közúti alagutakat is ígér a budapestieknek - olvasható az elemzésben.
Az intézet szerint noha a négy jelölt között nagy ideológiai különbség mutatkozik, a Fidesz-KDNP, az MSZP, a Jobbik és az LMP a fővárosi programjában számos területen hasonló tervekkel rukkolt elő. Mind a négy parlamenti párt programja tartalmazza a Duna adta lehetőségek jobb kihasználásának, a folyópart rendezésének, a panelépületek felújításának és a városi zöldfelületek megőrzésének ígéretét; egyöntetűen vállalják a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését, villamosvonalak meghosszabbítását, a BKV buszparkjának legalább részleges cseréjét és P+R parkolók építését.
Hasonlóképpen - az LMP-s Jávor Benedek kivételével - mindannyian testületet hoznának létre az egykori Közmunkatanács mintájára a fejlesztéspolitikai célok meghatározására, míg Tarlós Istvántól eltekintve abban is egyetértenek, hogy a mérsékelni kell a tömegközlekedési tarifákat - áll a Republikon Intézet elemzésében.
A vizsgálat szerint a nézetkülönbségek a közrenddel kapcsolatban a legnagyobbak a jelöltek között. A Fidesz-KDNP és a Jobbik kulcskérdésnek tartja, az LMP programjában viszont nem is szerepel a közbiztonság kifejezés.
Forrás: MTI/HirExtra