A magyar nők kozmetikum mániások
A spanyol nők használják a legtöbb kozmetikumot (93 százalék), második helyen állnak a thaiföldiek (91 százalék), és harmadik helyen a magyarok (90 százalék) - derül ki az ACNielsen kutatásából, melybe világszerte 46 országban 25 ezer embert vontak be.
2007. május 8. kedd 09:19 - Hírextra
Negyedik helyen végeztek a fülöp-szigetekiek (90 százalék), ötödik helyen a mexikóiak (88 százalék), hatodik helyen az oroszok (87 százalék). Moszkvában úgy vélik, a felmérésnek van alapja, a megkérdezett orosz nők 99 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen használ kozmetikumokat. Az orosz férfiak 75 százaléka szépségápoló-vásárló, és mindössze 13 százalékot nem érdekel saját szépsége.
Az ACNielsen kutatásából kiderült: a déli, temperamentumos népeket sokkal jobban érdekli a szépségápolás, mint az északiakat, nem véletlen, hogy utóbbiak a mezőny sereghajtói. Legkevesebb figyelmet a svédek fordítják magukra, alig valamivel több mint felük vásárol kozmetikumot, és nem sokkal jobb a helyzet a norvégoknál és a hollandoknál sem.
Bár a divatguruk szerint nem divat a barnaság, sőt a sápadt arc és a púderszínek a nyári kedvencek, a nők mégis mindent megadnak azért, hogy barnák legyenek - ez derül ki a magyar kozmetikai magazinokból is.
Tabletta, krém, testápoló, tea, szolárium és napvédő tejfélék sokasága segíti ma már a nőket abban, hogy barnák legyenek. Ugyanazok a kiadványok cikkeznek a túlzott barnaságmánia ártalmairól, amelyek a legkülönfélébb barnító készítmények egész arzenálját reklámozzák, az olvasóra bízva, kinek, minek higgyen.
A ritkán alkalmazott, nem túlságosan hosszú szoláriumozás a kozmetikusok legtöbbje szerint nem árt a bőrnek. A mai szoláriumszalonok többsége már "új generációs", ami azt jelenti, hogy kulturált, tágas, légkondicionált. Természetes (kellene, hogy legyen) a zuhanyozási lehetőség, a szék, a fogas, a törülköző, mindenekelőtt pedig a vendég előtt történő fertőtlenítés - akkor is, ha álló szoláriumról van szó.
Egyes szoláriumok már egyben vibrációsak, tehát formálják az alakot is. Az új szalonokban a kifejezetten szoláriumozáshoz való kozmetikumok - külön nőknek és külön férfiaknak szóló - széles választékát is meg lehet vásárolni. A tablettákban és teákban elsősorban hinni kell - mondják egyes kétkedők - a lényegük ugyanis bétakarotin-tartalom, ami például a sárgarépában is megtalálható. Az egyik új, vitaminnal dúsított üdítőital bétakarotin és aloe vera tartalmának hatására a melanociták sötétebb melanint termelnek - állítják a termék kibocsátói.
A testápolók között egyre népszerűbbek az önbarnítósak, amelyek illata ma már kevésbé zavaró. A régi típusú önbarnítók elég erős jellegzetes szaga sokakat eltántorított a barnaság megszerzésének eme módszerétől. Mindeme módszerek népszerűségének titka, hogy a bőrgyógyászok egyre jobban óvnak a napozástól.
Újabban nemcsak a ruhán, hanem a körmökön is megjelenik esküvők alkalmával a tüll, a strassz, a csipke és a rózsa, de divatosak a tavaszi csendéletek is - adja hírül az egyik kozmetikai szaklap. Az esküvői körmök és kezek szinte műremeknek számítanak. A csipkés-fodros ruhaujj és az eljegyzési gyűrű mellett a körmök is ékszerként díszítik a kezet.
A csipkét úgy ragasztják rá a műkörömre, hogy picit kilógjon a széle, majd ezután ismét áthúzzák egy rögzítő-ragasztó réteggel. Ezután következhet a virágok helyének kifúrása, egészen pici, vékony fejű fúróval. A műanyag vagy porcelán rózsákat átlátszó porcelán porral építik bele a lyukba. Ezután következik a fehér szirmok, a piros zselés díszítés és a vékony fehér indák kialakítása. A piros rózsás körmöket a magazin szerint leginkább a modern, "bevállalós" menyasszonyok szokták kérni.
Divat a tavaszi színes köröm-csendélet is. Ehhez először kivizöld csillámos zselével megfestik a "fűszálakat", majd piros és fehér porcelánporból ráfestik a műkörmökre a virágok szirmait. A strasszkövek beépítése után világoszöld zselével és porcelánnal a leveleket formázzák meg, majd az egészet színtelen lakkal rögzítik, írja a hirado.hu.