Amint Kozma Imre atya hangsúlyozta: nem egyszerűen csak az 1 és 2 forintosok összegyűjtése a cél, hanem arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy összefogással esély van a leszakadók felemelésére és erre adott a magyar társadalomban a jó szándék és cselekvőkészség.
Valch Ottó, a WestEnd marketingigazgatója az MTI munkatársának elmondta, reménykednek abban, hogy hamar megtelik a szökőkút helyén lévő tartály, amelybe egyébként 23 tonnányi fémapró fér el.
Akinek nincs 1 és 2 forintosa, annak a helyszínen szívesen váltanak és 700 forint fejében még egy reklámbögrét is adnak érte emlékbe. Az akció február 8. és 29 között tart.
Az aprót elsősorban apróknak szánják: a legrászorultabb, többgyermekes családok megsegítésére fordítja majd a szeretetszolgálat a pénzt.
Kozma Imre atya rámutatott: sok családnak tíz vagy százezrekre lenne szüksége, hogy tudjanak fűteni és képesek legyenek kifizetni a rezsit. A hideg, a fűtetlen otthon, az elégtelen ruházkodás komoly veszélyforrást jelent krízishelyzetben lévő családok és gyermekeik számára.
Nemcsak a WestEndben lévő 60 négyzetméternyi gyűjtőhelyre lehet elhozni az aprót: országosan mintegy 350 Máltai Pont működik majd, ezek címei a szeretetszolgálat honlapján megtekinthetők.
Abban is bíznak a kampány kezdeményezői, hogy nemcsak magánszemélyek adakoznak majd, hanem számos közintézmény, vállalt és magánszemély is.