Panaszáradat a bankokra
A pénzügyi szektorokra 3.235 fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben, 18,2 százalékkal több, mint az előző negyedévben, az egy évvel korábbinál azonban csak 3 százalékkal több - derül ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) tájékoztatójából.
2010. június 6. vasárnap 10:23 - HírExtra
A legtöbben a bankokra panaszkodtak. A tájékoztató szerint az előző negyedévhez képest valamennyi szektor esetében emelkedett a panaszok száma, a legjelentősebb mértékben a pénzpiaci (22,1 százalék) és a biztosítási szektor (35,3 százalék) esetében, az utóbbinál éves és negyedéves szinten is nőtt a panaszok száma.
A pénz- és tőkepiacon a legtöbb panasz (1.513 darab, 72,8 százalék) továbbra is a bankokat illette. A pénzügyi vállalkozásokra a panaszok 17,3 százaléka, míg a takarékszövetkezetekre csak 2,4 százaléka érkezett. Jelentős (117 darab) az egyéb panaszok száma; a felügyelet ezek közé sorolja például az általa nem felügyelt fogyasztói csoportot szervező társaságokkal szembeni bejelentéseket, amelyek a kategória mintegy felét teszik ki.
A 2.078 pénz- és tőkepiaci panasz jelentős része (61,2 százalék) a korábbi negyedévekhez hasonlóan a hitelezéssel volt kapcsolatos, és a legnagyobb számban változatlanul az egyéb ügyviteli hibákat, az elszámolások, megbízások teljesítését, illetve a szolgáltatások minőségét kifogásolták az ügyfelek.
A legtöbb bejelentés (368 darab) az OTP Bankra vonatkozott, ezek aránya az összes pénz- és tőkepiaci bejelentésen belül 17,7 százalék, míg a bank piaci részesedése 21,4 százalék. Piaci részesedésénél nagyobb arányban tettek panaszt a Budapest Bankra, a Citibank Fióktelepre és a Magyar Cetelem Bankra, míg a Raiffeisen Bank, az Erste Bank, a CIB Bank, a K&H Bank, az UniCredit Bank és az MKB esetében éppen fordítva.
Forrás: MTI