Csak nullszaldós nemzeti légitársaság fenntertása lenne indokolt?
Nemzeti légitársaságra szükség van, de csak akkor, ha működtetése legalább nullszaldós - mondta a Népszabadságban megjelent interjúban a nemzeti fejlesztési tárca légi közlekedésért felelős miniszteri biztosa, aki a Budapest Airport privatizációs szerződésének átvizsgálása mellett, önálló légügyi főosztály létrehozását is szükségesnek tartja.
2010. július 7. szerda 09:25 - HírExtra
Márton Attila szerint a jelenlegi környezet alkalmatlan a szektor szabályozására és fejlesztésére, részben azért, mert a meglévő struktúrák és jogszabályok felett eljárt az idő, részben pedig azért, mert jó pár éve nincs igazi gazdája a területnek.
Legsürgetőbbnek a minisztériumi légügyi főosztály létrehozását nevezte. Elmondta, a 2002-ben megszűnt önálló légügyi főosztály feladatait részben a közlekedési tárca, részben a Nemzeti Közlekedési Hatóság vette át. Úgy vélte, e kapacitások azonban nem voltak elegendőek, s komoly szakmai hiányosságok voltak a rendszerben. Hozzátette, hogy komoly problémája az ágazatnak az is, hogy a nemzetközi szervezetekben gyenge volt a képviseletük.
Márton Attila az interjúban elmondta, hogy egyeztetve a többségi tulajdonossal át fogják tekinteni, hogy maradéktalanul teljesültek-e a Budapest Airport privatizációs szerződésében vállalt kötelezettségek. Emellett megvizsgálják azt is, hogy a reptér fejlesztési elképzelései megfelelően hasznosulhatnak-e.
A nemzeti légitársasággal kapcsolatban a miniszteri biztos úgy fogalmazott: "egy dolog biztos: nemzeti légitársaságra szükség van, de csak akkor, ha az üzemi szinten önfenntartó tud lenni, azaz legalább nullszaldós eredményre képes". A Malév működőképességének fenntartása érdekében mélyreható változásra van szükség. "Tovább most nem mennék, mert július huszadikára készülünk el a cég múltját és jövőjét elemző munkával, s csak ez alapján tehetünk javaslatokat a kormánynak" - tette hozzá Márton Attila.
Forrás: MTI