2024. november 1. - Marianna
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Kenyérvásárlási szokások

Népszerűek a pékáruk Magyarországon, amire bizonyítékul szolgálhat, hogy a GfK Hungária Piackutató Intézet Étkezési szokások felmérésének idei adatai szerint a tíz leggyakrabban fogyasztott élelmiszer körében megtalálható a fehér kenyér, továbbá a kifli é
2007. október 12. péntek 13:00 - Hírextra

A tanulmány adatai szerint Magyarországon ma az élelmiszervásárlási - így kenyérvásárlási - szempontok közül legfontosabb a jó minőség. Érdekes, hogy míg a lakosság közel azonos mértékben tartja szem előtt, hogy a megvásárolt élelmiszer "tartósítószer nélküli", "mesterséges ízesítőanyagok nélküli" és "mesterséges színezék nélküli" legyen, addig az alacsony zsírtartalom, az alacsony kalóriatartalom és az alacsony szénhidrát-tartalom a kevésbé fontos szempontok közé sorolódik.

A felmérésből kiderül, hogy a rendszerváltás óta egyre népszerűbb a barna kenyér. Míg 1989-ben a magyarok - bevallásuk szerint - hetente hat alkalommal ettek fehér kenyeret és egyszer barnát, addig a legfrissebb adatok szerint 2007-ben fehér kenyér némiképp ritkábban, egy héten öt alkalommal, míg barna kenyér már hetente két alkalommal kerül a családok asztalára.

Barna kenyeret egyébként a kutatási eredmények alapján nagyobb arányban fogyasztanak a hölgyek, a fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek. A kenyérfajta választásában fontos szerepet játszik továbbá a fogyasztó általános, táplálkozással kapcsolatos hozzáállása: azok, akik saját bevallásuk szerint egészségesen táplálkoznak, inkább választják a barna kenyeret, míg azok, akik főként a pillanatnyi hangulatnak megfelelően döntenek és azt eszik, ami ízlik, nagyobb arányban voksolnak a fehér kenyérre.

A GfK tanulmányának adatai arra mutatnak rá, hogy a háztartások elsődleges beszerzési forrását nemcsak, hogy a kisebb önkiszolgáló boltok jelentik, de 2004-hez képest jelentősen megnőtt ezeknek az üzleteknek a szerepe a friss pékáruk beszerzését illetően. Míg 2004-ben a háztartások 48 százaléka vásárolt saját bevallása szerint kenyeret és péksüteményeket kisboltokban, addig a legfrissebb adatok szerint mostanra ez az arány elérte a 70 százalékot.

A kutatás szerint a vásárlók figyelme egyre inkább a szakosodott boltokra - pékségekre, kenyérboltokra - irányul. Az ezredfordulón ugyan a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka péküzletekben szerezte be mindennapi kenyerét, 2004-ben már csupán tízből egyre volt igaz ez az állítás. A legutóbbi felmérések szerint azonban megfordult az irányzat: immár a háztartások 14 százaléka péküzletből vásárol, azaz 4 százalékkal több, mint 3 éve.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását